Naujienos

Sąmoningumas (Mindfulness)

Šiais technologinių inovacijų laikais vaikai kasdien apsupti daugybės dirgiklių, kurie daro neigiamą įtaka jų mokymosi procesui. Šiuolaikiniams vaikams labai sunku susikaupti, išlaikyti dėmesį pamokų metu, tinkamai bendrauti su bendraamžiais ar mokytojais bei kontroliuoti savo elgesį, atpažinti savo emocijas ir jas suprasti.

Pamokos metu vaikai galvoja apie labai daug dalykų, kurie visai nėra susiję su pačia pamoka: vieni prisimena komentarą, kurį jiems pasakė draugas pertraukos metu, kiti - planuoja tolimesnę dienos eigą ar galvoja apie tai, kas įvyko vakar. Dėl pagundos nuolatos tikrinti savo telefonus, šiandienos mokiniai praleidžia mažiau laiko susikaupę, ilgiau užtrunka kol atlieka užduotis ir jaučia daugiau streso pačiame procese (Rosen, 2017). Vaikai yra veikiami daugybės stimulų, kurie patraukia jų dėmesį ir taip juos išblaško, bet nepaisant to, mokinių nuolatos yra prašoma išlaikyti dėmesį pamokos metu.

Kiekvieną dieną mokytojai susiduria su mokiniais, kurie tiesiog „svajoja“ pamokų metu. Pastebimi besiblaškantys vaikai, kurie snaudžia, rašinėjasi, žvelgia pro langą arba žiūri į vieną tašką, bet ne į juos - mokytojus. Šios problemos mokytojams labai sunku nepriimti asmeniškai (Weimer, 2014) , o vaikai negebėdami susikaupti, išlaikyti dėmesį, bendrauti su kitais mokiniais ar mokytojais bei kontroliuoti savęs taip pat gali patirti labai daug nemalonių pojūčių. Viso to pasekmė gali būti prasti akademiniai rezultatai, santykių problemos ar kitos fizinės ir psichologinės problemos. Būtent dėl to labai svarbu yra padėti mokiniams lavinti sąmoningumo įgūdžius. Tai gebėjimas, kurį turi kiekvienas žmogus, tik reikia išmokti prie jo prieiti.

Sąmoningumas yra žmogaus gebėjimas būti čia ir dabar, atkreipti dėmesį į dalykus, kurie vyksta šiame momente per daug stipriai nereaguojant į mus supančius dirgiklius. Sąmoningumo ugdymas leidžia pagerinti savikontrolę, sumažinti nerimo ir streso lygį, geriau susikaupti ir išlaikyti dėmesį. Taip pat padeda suprasti ir kontroliuoti emocijas, negalvoti apie praeitį ir ateitį, o tikslingai ugdant gerina ir socialinius įgūdžius.

Pasitelkę meditacijos techniką, mūsų mokykloje mokiniai yra mokomi lavinti savo sąmoningumo įgydžius t.y. susikaupti ir nesiblaškyti, gebėti nusiraminti ir atsipalaiduoti, atpažinti savo emocijas ir jas kontroliuoti. Mokinių sąmoningumo ugdymas turi potencialo padidinti jų dėmesį ir dalyvavimą pamokų metu, sumažinti stresą, sukurti pagarbią klasės kultūrą ir padidinti pažinimo funkcijas. Sąmoningumo įgūdžių lavinimas leidžia mokiniams išmokti naujų dalykų, kurie teigiamai atsiliepia mokinio gerovei.

Made on
Tilda